ماهیت پی اچ پی

خلاصه
1397/08/10

در این قسمت قصد داریم توضیح مختصری در مورد ماهیت و چیستی پی اچ پی را بصورت مختصر و مفید شرج دهیم و قبل از آموزش بدانیم

ماهیت پی اچ پی
پی اچ پی چیست ؟
مقدمه
در این قسمت قصد داریم توضیح مختصری در مورد ماهیت و چیستی پی اچ پی را بصورت مختصر و مفید شرج دهیم و قبل از آموزش بدانیم  زبانی که قصد برنامه نویسی کردن با آن  را داریم چیست و از همه مهمتر مزایای آن نسبت به سایر زبان ها چیست  و اطلاعات کاربردی درباره آن داشته باشیم .
زبان برنامه نویسی پی اچ پی یکی از ابزارهای ساده و قدرتمند برای برنامه نویسی وب سایت ها است . این زبان ، یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده است و از زیبایی این زبان ، سهولت یادگیری،آسانی به کارگیری و کدباز بودن است .
از زبان پی اچ پی می توان در هر دو حالت سمت سرویس دهنده و سمت کلاینت استفاده نمود،پسوند فایل های این زبان php است ، یکی از جالبترین مزایای پی اچ پی قابلیت ادغام با زبان اچ تی ام ال است .
یکی از پر طرفدارترین زبان‌های پردازه‌نویسی (اسکریپت‌نویسی) متن باز و رایگان است که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور در وب‌گاه‌های پویا (دینامیک) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پی‌اچ‌پی از گونه زبان‌های پردازه‌نویسی تحت وب می باشد. ساختار این زبان بسیار شبیه زبان سی  و زبان برنامه‌نویسی می‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز همگونی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل مای‌اس‌کیوال قدرت آن را افزایش داده‌است.
مشهورترین نرم‌افزارهایایجاد شده با پی‌اچ‌پی عبارت‌اند از phpBB، SMF،wordpress,drupal,moodle, Mambo، جوملا، PHP-Nuke، MyBB و مدیاویکی پی‌اچ‌پی می‌تواند جایگزینی برای زبان‌های ای‌اس‌پی‌دات‌نت و JSP و پرل (زبان برنامه‌نویسی) باشد. همچنین یکی از بهترین نمونه‌های برنامه‌نویسی PHP در سطح وسیع سایت فیس‌بوک است.
سادگی استفاده از پی‌اچ‌پی و شباهت آن به زبان سی و پرل (و از نسخه ۵ آن به جاوا) باعث شده که اغلب برنامه نویسان با تجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌های کامل و قدرتمندی را ایجاد کنند.