ویروس ها ویروس برنامه ای با ویژگی های زیر است

خلاصه
1397/08/06

دارای اثرات جانبی است: ویروس حاوی قطعه برنامه ای است که دارای اثرات جانبی زیان آور می باشد و در شرایط مناسب اثراتش را نشان می دهد

ویروس ها


ویروس برنامه ای با  ویژگی های زیر است:
دارای اثرات جانبی است: ویروس حاوی قطعه برنامه ای است که دارای اثرات جانبی زیان آور می باشد و در شرایط مناسب اثراتش را نشان می دهد. البته ویروس هایی هستند که تخریب کننده نیستند.
خود تکثیر است: ویروس خود را تکثیر می کند و بر روی دیسک منتشر می شود. این همان خاصیت ویروس های بیولوژیکی است. خود تکثیری، یکی از مشخصه های ویروس است که آن را از سایر برنامه ها متمایز می کند.
مخفی است: موفقیت ویروس در این است که قبل از مشخص شدن اثرات جانبی آن، خود را به طور مخفیانه تکثیر می کند. این ویژگی ویروس نیز مانند ویروس های بیولوژیکی است. ویروس های بیولوژیکی نیز در دوران نهفتگی نشانه ای ندارد، اما به بقیه انسان ها سرایت می کند. چون نشانه ای از خود ظاهر نمی کند، هیچ دلیلی ندارد که افراد از ناقل کناره گیری کنند و همین امر سبب انتشار بیشتر ویروس می شود.
معمولا ویروس های همراه برنامه های مخرب دیگر به رایانه حمله می کنند. برای مثال، بعضی از آن ها مکانیسم بمب منطقی استفاده می کنند و در شرایط خاصی دارای اثرات جانبی هستند.
ویروس armagid نمونه ای از این گونه ویروس ها ست که در روز هشتم ماه مه هر سال فعال می شود و شکل مکان نما را به صورت دو خط متقاطع و به رنگ قرمز تبدیل می کند.
بعضی از افراد بر این عقیده هستند که ویروس رایانه ای نیز نوعی فناوری است و مانند بقیه نه خوب است و نه بد.
قصد و نیت افراد بستگی دارد که از آن ها در امور خوب یا بد، استفاده کنند.
برای مثال، می توان ویروسی را نوشت که در شبکه حرکت کند و پرونده های بی مصرف را از روی دیسک حذف نماید. و یا ویروس هایی طراحی شود که در سیستم حرکت کنند. چنانچه سیستم فاقد ضد ویروس باشد و یا ضد ویروس قدیمی باشد، نگارش جدید را جایگزین آن نمایند. همچنین، می توانیم ویروسی بنویسیم که خود را به پرونده متصل نموده، اطلاعات آن را فشرده کند. سپس هنگام استفاده از پرونده، آن را از فشردگی خارج سازد.
تمام  کسانی که تاکنون خواسته اند ویروس مفید بنویسند، ناموفق بوده اند. زیرا به دلیل کنترل ناپذیری ویروس، اگر اشکالی در ویروس  های مفید بروز نماید، رفع آن ناممکن می شود. به علاوه، چون ویروس مخفی است، بدون اجازه وارد سیستم های مختلف می شود که این امر کار صحیحی نیست. سر انجام ، ضد ویروس ها، تفاوت بین ویروس های خوب و بد را نمی توانند تشخیص دهند و در صورت تشخیص نیز ویروس های بد زیر چتر ویروس های خوب وارد سیستم خواهند شد.