اینترنت چیست

خلاصه
1397/07/29

اینترنت از لحاظ فیزیکی، تعداد زیادی کامپیوتر محلی است که به وسیله خطوط نوری، مایکروویو، ماهواره ای و سیمی (مدوام و غیر مداوم) به هم متصل شده اند

اینترنت چیست؟


اینترنت از لحاظ فیزیکی، تعداد زیادی کامپیوتر محلی است که به وسیله خطوط نوری، مایکروویو، ماهواره ای و سیمی (مدوام و غیر مداوم) به هم متصل شده اند و به یک زبان یا قرارداد مشترک با هم ارتباط برقرار می کنند. این قرارداد به نامTCP/IP ( پروتکل کنترل انتقال/ پروتکل اینترنت) موسوم است.
در این الگو، اساسا اختلافی با دیگر انواع شبکه های کامپیوتری، مانند شبکه کامپیوتری یونیکس در یک دانشگاه محلی، یا دو کامپیوتر شخصی متصل به هم وجود ندارد. همین که دو کامپیوتر با یک زبان مشترک ارتباط برقرار کنند، کافی است تا بتوانند به رد و بدل کردن اطلاعات بپردازند و این اساس پیدایش اینترنت است، یعنی تبادل اطلاعات. به عبارت دیگر اینترنت یک جامعه بین المللی است که از اتصال کامپیوترهایی در اندازه، شکل و فرم های مختلف به وجود آمده است. اینترنت گسترده ترین تلاش دسته جمعی است که بدون همکاری و مشارکت دواطلبانه هزاران نفر در سراسر جهان ابدا قادر به ادامه حیاتش نیست.
محور اصلی در اینترنت ارتباطات است؛ و انتقال نظرات و تجربیات و هر چیز دیگر وسیله ای است به سوی این هدف.
در یک کلام، اینترنت مجموعه ای از هزاران شبکه ی کامپیوتری، ده ها هزار کامپیوتر و بیش از ده میلیون کاربر است که همگی از واسطه ای سازگار جهت ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و تبادل داده های دیجیتال استفاده می کنند.