نکاتی در رابطه با تهیه کارت گرافیک

خلاصه
1397/07/23

استفاده از یک کارت گرافیک پیشرفته صرفاً در موارد مخصوصی مثل بازی های کامپیوتری پیچیده و یا کاربردهای خاص تجاری، توصیه می شود

نکاتی در رابطه با تهیه کارت گرافیک


پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک کارت گرافیک در نظر گرفت که عبارتند از:
1.    انتخاب کارت های گرافیک با توان متوسط:
استفاده از یک کارت گرافیک پیشرفته صرفاً در موارد مخصوصی مثل بازی های کامپیوتری پیچیده و یا کاربردهای خاص تجاری، توصیه می شود. در موارد دیگر می توان با مشخص نمودن دقیق خواسته خود نسبت به تهیه یک کارت گرافیک با توان مناسی که الزماً جدید ترین نوع آن هم  نیست ، اقدام نمود.

2.    افرادی که به بازی های کامپیوتری علاقه مندند نیازمند کارت های قوی تری هستند:
یکی از مهم ترین ترین دلایلی که اکثر کاربران اقدام به تعویض کارت های گرافیکی می کنند، استفاده از امکانات DirectX 8 مایکروسافت می باشد. تکنولوژی فوق پس از گذشت مدت زمان کمی به یک تکنولوژی فراگیر  در اکثر بازی های کامپیوتری جدید تبدیل شده است. هم اکنون، کارت هایی ارائه شده است که DirectX 9 را نیز پشتیبانی می کنند. ددر صورتیکه  تصمیم به استفاده از جدید ترین بازی های کامپیوتری وجود داشته باشد، می بایست یک کارت گرافیک قوی تر انتخاب شود که قادر به حمایت از APL 9 Di DirectX بوده  و دارای حداقل MB64 حافظه از نوع SDDDR باشد.

3.    اطمینان از وجود حافظه DDR در کارت گرافیک:
بیشتر کارت های گرافیک پیشرفته دارای حافظه ای از نوع DDR مباشند. (تعداد اندکی از کارت های گرافیکی از حافظه فوق، استفاده نمی نمایند). حافظه های فوق، سرعت کارت گرافیکی را افزایش خواهد داد.

4.    بررسی کارت های گرافیک متفاوت:

بهترین روش برای انتخاب یک کارت گرافیک، تست و بررسی مدل های متفاوتی از آنان و در نهایت انتخاب بهترین نمونه موجود است. در این راستا می توان از سایت های متعددی بر روی اینترنت که به صورت مستمر کارت های گرافیک را بررسی و نتایج را منتشر می نمایند، استفاده کنید.

5.    بررسی نحوه ارتباط کارت گرافیکی با کامپیوتر:

بیشتر کامپیوترهایی که در طی سالیان اخیر ارائه شده اند، داری یک اسلات AGP می باشند. بعضی از مادربرد ها دارای AGP نمی باشند (به ویژه در مادربردهای ارزان قیمت که کارت گرافیکی به صورت OnBoard می باشد، اسلات AGP وجود ندارد). قبل از تهیه هر نوع کارت گرافیک لازم است از وجود اسلات AGP بر روی مادربرد اطمینان حاصل نمود.

6.    تهیه کارت گرافیک متناسب و منطبق بر خواست ها:

هرگز پول خود را برای ویژگی ها و پتانسیل هانی که به وجود آنان نیاز نداریم، نباید هزینه نمود. در صورت عدم ضرورت ذخیره سازی و ویرایش تصاویر دیجیتال، می توان کارت های گرافیکی را انتخاب نمود که صرفاً دارای پورت های اساسی و اولیه می باشند. قطعاً قیمت این نوع از کارت ها به مراتب  کمتر از کارت هانی است که دارای پورت های متنوع ورودی و یا خروجی به منظور انجام عملیات حرفه ای می باشند. بنابراین می توان در مقابل پرداخت هزینه بیشتر برای امکاناتی  اضافه که ممکن است هرگز از آنان استفاده نگردد، کارتی با میزان حافظه بیشتر را انتخاب تا سرعت و کیفیت تا سرعت و کیفیت تصاویر بر روی سیستم وضعیت مطلوب تری پیدا نماید.
 
پایان