آشنایی با اشتراک اینترنت

خلاصه
1397/07/21

آشنایی با اشتراک اینترنت هنگامی که شما به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت مراجعه نموده و فرم مربوط به اشتراک سرویس اینترنت را امضاء نمایید،

     آشنایی با اشتراک اینترنت


هنگامی که شما به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت مراجعه نموده و فرم مربوط به اشتراک سرویس اینترنت را امضاء نمایید، اصطلاحا گفته می شود که یک اشتراک یا Account اینترنتی را دریافت نموده اید. از این به بعد شما می توانید از خدمات شرکتی که شما را به اینترنت وصل نموده، استفاده کرده و سرویس های مورد نیاز را از او دریافت کنید. اطلاعات لازم جهت برقراری ارتباط با اینترنت، سرویس پست الکترونیکی شخصی جهت ارسال و دریافت نامه ها نمونه ای از خدماتی است که شما می توانید از شرکت دریافت کنید. پس از ثبت نام سه امکان زیر می بایست به شما می توانید از شرکت دریافت. پس از ثبت نام سه امکان زیر می بایست به شما داده شود.
•   شمار تلفن محلی
شماره تلفنی است که مودم شماره آن را گرفته و شما را به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت متصل می نماید.
•    نام کاربری
کلمه ای است که شما هنگام ثبت نام و گرفتن Account، جهت شناسائی خود به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پیشنهاد نموده اید. کاربر اینترنت
در زمان اتصال به اینترنت می بایست این نام را وارد نماید. گاهی به این نام User ID و یا شناسائی کاربر نیز گفته می شود.
•    کلمه رمز
برای آنکه شخص دیگری نتواند با استفاده از نام کاربری نفر دیگر از خدمات اینترنت استفاده نماید.
شرکت های سرویس دهنده اینترنت از شما می خواهد که یک "کلمه" و یا "کلمه رمز" نیز برای خود انتخاب نمایید. در این صورت هر زمان که قصد اتصال به اینترنت را دارید می بایست نام کاربری و کلمه عبور را وارد نموده تا ارتباط شما با اینترنت برقرار گردد.
نکته1: معمولا نام کاربری و کلمه رمز می بایست یک کلمه باشند، بدین مفهوم که بین حروف کلمه نام کاربری و یا کلمه رمز نباید از فاصله خالی استفاده نمود.
نکته2: بهترین کلمه کربری آنست که کاملا نامفهوم و بی معنی باشند، مثل X4Y28IM مهم این است که شما آن را به راحتی حفظ کنید.
•    آدرس IP
 در اینترنت هر کامپیوتر دارای یک آدرس مخصوص و منحصر به فردی است. با این امکان،  هر کامپیوتر می تواند کامپیوتر دیگر را در اینترنت یافته و با آن ارتباط  برقرار نماید. آدرس IP مجموعه ای از چهار عدد می باشد که توسط نقطه از یکدیگر جدا شده اند. به عنوان 192.14.100.10 می تواند به عنوان آدرس IP باشد.
نکته 3: معمولا در اینترنت برای آنکه بتوان به سادگی با کامپیوتر دیگر ارتباط برقرار نمود از مجموعه ای کلمات که اصطلاحا نام حوزه ای یک کامپیوتر است استفاده می شود.
•    آدرس IP فردی
مشابه آدرس فوق، آدرسی است که منحصر به فرد کامپیوتر مورد اشتراک شما است. معمولا شرکت ها این آدرس را به طور اتوماتیک به شما اختصاص داده و به شما اعلام نمی کنند.
 
 
 
 
 
 
نرم افزار نمایشگاه اتومبیل خودرو ماشین مشاوراملاک مدیریت موسسات خیریه